Thursday, July 3, 2008

صك العبادة والاستعانة


صك العبادة والاستعانة
ربي ان الدرب ممتد بي فلا حول ولا قوة الإ بك ألطف بها طريقي
وانت حسبي ونعم وكيلي أنور بها طريقي
ولا اله الا انت اني كنت من الظالمين أمهد بها هذا الطريق
ربي لا أعلم في كثير من الأحيان ما الذي يقودني من الأفكار ولا أعلم من زرعها ووضعها ولا الي اين ستقودني
ولكن كلي ايمان قلبي بمفردات كثيرة سنحت لي ربي بالاقتراب منها إقترابا قد أكون أصغر منه أو أكبر
لا يهم ما يهم انك سنحت وأنك موجود لتبارك وتكمل وتيسر
اللهم إني أعوذ بك من أن تيسر بي الأمر لشئ
ثم منه أحرم بضعف تعلمه ولا أعلمه
أعوذ بك ربي من ضعف يعصف بنعمك ويحول بيني وبين كرمك
سواء ضعف في علاقتي بك او ضعف في المهارة
اللهم اصنعني بك لك وأجعلني لك كما تحب مني أن أكون
من قناعاتي
ان كثرة التعب للحصول علي شئ ما تعطيه عمقه وثقله
لهذا لن أرضي عني إلا كنت أجيد دفع فاتورة الوقوف أمامك يوم الدين
وهذا الوقوف بصك ما تعرفت عليه من فترة ليست بقليلة
هو صك العبادة والاستعانة
الذي تعلمته عندما بحثت خلفهم
حيث ابحث كثيرا حول من رضيت عنهم لأصنع وأكون شبه يجمعني بهم
لعلك ترضي بتكويني لهذا الشبه
وفي رحلة البحث كان لي في هذا الشأن شأن أخر فبدل من أقلد
أحببت لدرجة إني شعرت بوجودهم حولي أكثر ممن حولي
ومن أكثر من كان لي معهم شأن خالد بن الوليد
فعجبا كنت أرتدي حجاب وأنا أقرأ أو أسمع عنه
حيث كنت أشعر بوجود روحه حولي
وكان لي شأن عجيب أيضا مع ابو بكر وعمر وعلي وعثمان وأبو هريرة
وكثيرا مما قدموا حبا وعملا أي عبادة خالصه وإستعانة صادقة
تعلقت بكل سيناريوا من سيناريوهات حياتهم كل منهم بشكل مختلف
متعة لحظة لقائنا بالله تستحق كل العناء والتفكير حيث أن المتعة تزداد كلما أجدنا وأجتهدنا في تحسينها
_____
رسالة خاصة لكم
أسفة بجيد جدا
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواتي البلوجتية
اصحابي واخواتي من هذا العالم الافتراضي
وحشتني احاسيسكم اللي بتشكلوها في بوستات وكلمات تعرفني بكم اكثر من معرفتي بمن حولي
حيث اخدع بعض الشئ في من حولي قليلا
ما علينا
اخرني عليكم حلم حلمت بية من 2004 تحديدا اي قبل ما أخلص دراستي الجامعية
وكان وقت الحلم مش عارفة ان الاوبشن دا متاح اصلا
ودورت ورا الاوبشن وهو اني اكمل دراستي في مجال الاعلام
وفضلت اروح واجي بالسؤلات في جامعات كتير
لحد ما لقيت قوانين في جامعة القاهرة تسمح
ولما رحت صدمت حيث اني مطلوب مني التواجد كل يوم في الكلية من 5 مساء الي 10 يعني يلزمني اقامة كاملة
وفي اعتبارات كتير قوي كانت تمنع
المهم حاولت اهد كل الاعتبارات دي اعتبار اعتبار بكل هدوء
لحد ما ربنا حل لي الموضوع من عنده
فمارست في اللحظات دي التوكل والرضا والدعاء
بشكل حبيته قوي بصرف النظر عن مدي الاخلاص
حيث اني مش بكتب اشكر في اللي عملته لا انا بوصف مرحلة وتجربه
كنت حسه اني بجاهد لما اسافر من 8 او 9 سااعات يوميا
من البيت للكلية 3 ساعات لاننا في محافظتين مختلفتين
فهروح وارجع وفي شغل اولا كمان
كان ممكن امشي من بيتنا 6 صباحا وارجع 1 مساء من هذا السفر الطويل
وعلشان اوصل كدا بكون سيبه ساعتين يقعوا
وايام كنت ابيت واكمل لف وارجع بعد يومين
مرحلة صعبة جدا لكني كنت استمتع بها قوي
كنت احايل نفسي بقراءة كتب في طريقي او سماع بعض الحاجات اللي ممكن تسمع
كنت ساعات احيلني بهدايا وشيكولاته او حضور مسرحيات وندوات ادبية
او اي حاجة باجي بيها
المهم بعد ما استقريت خلاص ومشكلة مكان لطيف وآمن اتحلت
لقيت مشكلة تانية هيضيع مني درجات غياب كتير
ممكن تخليني اعيد السنه
قلت انا هفضل اعمل اللي عليا لاخر حاجة في ايدي
والتزمت مرواح اخر 6 شهور
بس للأسف جيت علي اخر السنة لقيت درجات طارت
علشان الغياب القديم
قلت ما علينا لسه في وقت اشتغل فية عملي وكمان أذاكر
ولما تجيب اخرك في حاجة لن يتخلي عنك الحنان المنان
فكان أقصي نجاح وطموح حصولي علي ما يؤهلني للماجستير
وقد كان وجبت جيد جدا ودا بقي اللي كان مأخرني عليكم
اسفة بجيد جدا

49 comments:

قلب ينبض لله said...

حمدالله علي السلامه ياجمييل
طولتي المرادي اوي في غيابك عننا

وتعرفي انك فعلا كان لازم تتأسفي علي الغيبه دي لأنك حرمتينا من كلامك الجميل وروحنياتك العاليه وأفكارك
اللي كلها تفاؤل وخير

وألف مبرووووك ال جيد جدا
فرحت اوي لما عرفت انك هاتحضري ماجيستير
عئبال يارب لما نباركلك علي الدكتوراة وتبئي الدكتورة رفيده

سلام ياقمر

الخيط الرفيع said...

قلب ينبض لله
انا فعلا اسفة يا رضوتيه علي التأخير
وان شاء الله لا يتكرر

الله يبارك فيكي يا حبيبتي ويكرمك
بس لسه سنه علي الموضوع دا
دعواتك تعدي هيا كمان علي خير
مش عاوزاكي تزعلي مني
بليييييييييييييييييز

Shreef said...

اسف بجيد جدا
امممممممممممممممم

بصي هوا سماح بس علشان الجيد جدا ديه عارفة لو كانت اقل من جيد جدا مكناش ابدا هنتقبل الاسف ده
:)

لا طبعا بهزر بجد الف مبروك على التقدير ده و ربنا يوفقك يا رب في حوار الماجيستير و بعديه دكتوراه هوا صحيح هتتعبي كمان زي ما تعبتي التعب ده كله علشان توصلي و خصوصافي بلد زي بلدنا لكن اعتقد ان طعم النتيجة و الوصول لمرادك و النجاح ده هيضيع مرارة التعب اللي مريتي و لسه هتمري بيه و اد ايه انتي شخص طموح بالرغم من كل الصعاب اللي واجهتك الا ان اصرارك على تحقيق مرادك كان اكبر بكتير من المصاعب ديه لان الاصرار ده قلما تجديه في الناس .. عموما اكرر تاني الف مبروك للنتيجة الجميلة ديه و ربنا يوفقك لكل الخير يا رب و يوفقك لكل اللي بتتمنيه و بجد خبر سعيد جدا الخبر ده و اللي اسعدني فعلا

اما بالنسبة لصك العبادة و الاستعانة فاولا احب اقولك كدا ربنا يسامحك لان تدويناتك الواحد بيقراها مرة و اتنين و تلاتة على اما يبدأ يستوعب مدى جمال و عمق تعبيراتك الجميلة
عموما ربنا يتقبل منك و يتقبل مننا كلنا و يوفقنا لحسن عبادته و يرزقنا الهداية

تحياتي لاختي العزيزة صاحبة الخيط و اتمنالك النجاح من كل قلبي

سلام

عبد الحميد محمود said...

جميله الروابط الذهنيه دي

وثمرة الإصرار والصبر

كمان جميله

مبارك النجاح

اعمل لدنياك كأنك تعيش أبدا

وأعمل لاخراك كأنك تموت غدا

خالص تقديري

الخيط الرفيع said...

شريف
مش عارفة اقولك اية
بس في كلمة ونص انت اللي انسان غزيز علي فكري جدا
واحب مناقشته وارحب بإختلافنا دائما
اللي بقدم زاوية مهمة
______

الله يبارك فيك بس فعلا الطريق طويل قوي وبيحتاج مجهود غير عادي
والمنافسة شديدة والبقاء للأفضل
بس الحمد لله بتبهدل باستمتاع عالي وكل تعب بيتحول لبور
وبتشيله عن ربنا ثواب فبتحس ان مفيش حاجة بتروح هدر
والحمد لله
________
بص يا ابني
2 او 3 ا 4 مرات قراية مش مهم المهم انك توصل لاي حاجة في الاخر
والفكرة ان الدين مش صلاه وعبادات
وللعبادة وظيفة انها تكون بور خلافتك في الارض اي طاقة العبادة وصفاء نا تتركة بالنفس من الدين انه يتحول انتاج
هو دا المعني
بس الله يسامحني علي اللف اللي بلفة
بس هي تركبتي كدا
ولازم تستحمل

الخيط الرفيع said...

اخويا حميد
الله يبارك فيك يارب

روابط ذهنية
اية التعبير الجامد دا
ربنا يكرمك
شااااااااااااكرين

وخالص تقديري انا لسيادتكم

abo salah said...

بعد السلام عليكم

يااااااااا صاحبة الخيط الرفيع

بجد والله لما رجعت للتدوين ولقيتك غايبة من حوالى شهر زعلت اوي

وقولت يعني وقت ما ارجع الاقى اغلبيتكم انقطعتوا عن التدوين

بس خلاص قبلنا اسفك
لأنك طلعتى معذورة من الدرجة الأولى بعد العناء اللى انتى شوفتيه دا

وألف الف مبروك ياستي علي الجيد جدا
وعقبال الماجيستير


وحمد الله علي سلامتك ونروتى عالم التدوين
ونورتى مدونتك
وبجد المدونة كانت وحشة من غيرك
وفى غيابك كأن في عضو مهم ناقص

وبجد ربنا يجعلك دايما قريبة منه وايانا أن شاء الله

وحمد الله علي السلامة مرة تانية
واوعى تغيبى تاني بقي

وتحياتي

abo salah said...

علي فكرة نسيت أهم حاجة

نسيت أشكرك جدا على سؤالك الدائم عنى طوال فترة غيابى

وربنا ما يحرمنا من وجودك دائما معانا

تحياتي

Wish I were a Butterfly ... said...

تستحقي أكتر من جيد جدا، و بجد فرحتلك أوي أوي و أول مرة أحس بطعم النجاح أوي كدة كان معاكي لأني فعلا عرفت يعني إيه تتعبي أوي و تجاهدي عشان تمشي ورا حلمك

أينعم كنت زي الأم الشريرة وأقوللك مش بتذاكري:) بس دة كان عشان فعلا مش كنتي بتذاكري كويس معاياوأنا كنت خايفة عليكي
فرحانة أوي بحلمك اللي قريب أوي إن شاء الله هيكتمل و يطلع للنور.. و ساعتها هكون من أسعدالناس بأختي اللي بحبها أوي و أفخر بيها أوي

الموضوع بعدكدة..مش لي عليه تعليق لأنه أكبر من أي تعليق يتكتب، بس حسيت بقشعريرة أوي وانت بتقولي إنك بتلبسي الحجاب وانت بتقرئي عن خالدبن الوليد لأنك حاسة بقربه منك

أتمنى كل أحلامك تتحقق في الدنيا..وفي الآخرة يارب نقابل وجه كريم راضي عننا ومش زعلان من تقصيرناأبدا

تحياتي.. كلامك بجد يفوق أي تعليق بالنسبةلي

sakayar said...

طيب يا خيطنا ياريت تتأسفي كتير طالما كل آسفة هيبقى معاها جيد جدا ونجااح حلو كده
وبالنسبة لموضوع صك العبادة بجد كلامك مؤثر فعلا وفعلا كتير اوووي مننا بيتخيل الصحابة والناس الجميلة دي لما بيتخيلهم شكلا وهوه بيعمل حاجة ووهو بيسمع اسمهم وبيبقى حاسس انه بيعمل علشان يلحق يخلص اللي ف ايده ويروحلهم علشانهم مستنيينه يجيلهم ... بجد شعور جمييييل اووووي ... وكما قال أحد العلماء ... الموفق من يحبه الله
يارب وفقنا لحبك وحب من أحبك وحب كل عمل يقربنا إلى حبك
تحياتي خيطنا
جزاكم الله خير

روابط said...

هو فعلا التاخير طال, لكن طالما العملية رسيت على جيد جدا, يبقى معك عذرك, وحمدالله عالسلامة

rommantic said...

كلامك جميل والمدونه لذيذه ورينا معاكى
اتمنى التواصل
سلام

رئـــــيسـة حزب الأحلام said...

ازيك ياقمر اتشرفت بمعرفتك جدا امبارح
الف تحيه لكى

•√أريـ السمر ـج√• said...

مبارك عليك النجاح و التقدير

ربنا يوفقك لكل خير ان شاء الله

momken said...

اختى العزيزة

حمدالله على السلامه
وعودا حميدا ان شاء الله

الف الف مبروك النجاح وعقبال الماستر ان شاء الله والدكتوراه

وقال الشاعر
وما نيل المطالب بالتمنى ولكن تاخذ الدنيا غلابا
وما استعصى على قوم منال اذا الاقدام كان لهم ركبا

انتى تستهلى كل خير
ورضى الله عن كل من ذكرتهم وادخلنا مدخلهم وحشرنا معهم ان شاء الله
فهم سادتنا وسادته ابائنا

دمتى بخير
تحياتى

فاتيما said...

يا ست فاتنى يا بتاعة الخيط الرفيع
أزيك يا قمر
أنا مبسوطة إنى إتعرفت عليكى جدا
و إيه الدربكة اللى كنتى فيها دى
و محافظتين
و مشاوير كتير كدا ليه
ربنا يوفقك يا رب فى كل خطوة تخطيها
هينفع بقى أقولك تعالى يوم التبرع بالدم فى 2/8 ؟؟
بعد كل هذه المعاناة ؟
طب يا حبيبتى اللى تقدرى عليه إن شاء الله يحصل
و نشوفك على ألف خير
تحياتى الخالصة ليكى

مؤمنه said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
وحشتينى جدا وأنا برده غيبت عن التدوين فتره
بس الحمد لله ان ربنا فقك واعطاكى ثمرة تعبك
عقبالنا
وعوده حميده
حمد لله على سلامتك
الف الف مبروووك على التقدير
اما صك العباده والاستعانه
ربنا يعينا جميعا على حسن عبادته
تدوينه رائعه ان الواحد يحاول يكون شبه الناس الى ربنا بيحبهم
فتحتى عينى على موضوع ممكن اكتب فيه
دومتى بخير
وفى انتظار بوست جديد
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

سبهللة said...

مبروك الجيد جدا يا ستى
وعقبال الدكتوراه ان شاء الله

abo salah said...

بعد السلام عليكم

أنا جاى أسلم
واطمن عليكى

واوعى تكونى ناوية تغيبى تانى

يالا
فى إنتظارك

تحياتى

الخيط الرفيع said...

ابو صلاح
الله يبارك فيك
وشكرا ليك ربنا يكرمك
هو يمكن بتأخر لكن ان شاء الله مش هنقطع ابدا عن التدوين

شكرا علي وجودك
ويارب ما تغيب تاني وحشتنا قصصك ومقالب الحياة معاك
طمني لو اشتغلت لاني علي حد علمي انك اتخرجت وعملت مشروع جامد جدا كمان
ربنا يوفقك

الخيط الرفيع said...

ابو صلاح تاني
بتشكرني بس علي ايه انت اخ عزيز عليا جدا وانا اصلا حد بيحب يكون حواليه اخواته وبينزعج جدا لما يغيبه بدون سبب
وعلي العموم اقدر شكرك لاني بفتقد البشر اللي بيعرفوا يقولوا شكرا واسف
هههههههههههه
ما تخدش في بالك بس بجد المصريين عندهم نقص في الكلمتين دول
سعيدة بالاخوة الجميلة ربنا يبارك فيك ويكرمك

الخيط الرفيع said...

فراشتي
علشان كدا انا وانتي صوحاب لما تحسي القشعريرة من الفكرةاللي حصلت معايا دي ومش فهملها تفسير
وان دا اللي يلفت نظرك في الموضوع او يلمسك او تحسية يبقي انا فهمة فينا اكتر منك
ههههههههههه
ما عليكي

اكيد الجيد جدا دي ليكي فيها دور
لانك بجد في الاسبوع اياه دا خليتي نفسيتي احسن كنت زهقت واتخنقت وبجد عرفتي تزبطيلي شكرا انك كدا وشكرا انك في حياتي
علشان كذا حاجة مش هقولك عليها بس برغم من انك حسة انك ضعيفة انتي قوتيني قوي في كدا فكرة اخترت اعيش بيها وليها
شكرا

الخيط الرفيع said...

ساكايار
اللي يارب ما نشوفه محتار
ربنا اولا يبارك فيك وشكرا علي دعائك لانك من الناس او الاخوات ايه الناس دي اللي اعلم جيدا انهم بيدعولي
وبجد كمان مش كلام مجاملات ولا جرايد كل حد فيكم ساهم في اي حاجة بوصل ليها
الحمد لله علي احساس البيت الكبير اللي جوا التيم تجاه بعضة واللي لم يؤثر علية فعكشتنا في المحافظات والقارات

ربنا يجمعنا صحبة مع الصحابة لان في تواجودنا حوالين بعض تقليد ليهم
هما كانوا كدا مع بعض يفرحوا لفرح بعض ودائما يدعموا بعض ويدعوا لبعض وأحسبنا كذلك ولا أزكينا علي الله يارب تكون بخير وكل حاجة تمام شغلك وحياتك وعليااااااااااء
ربنا يكرمني فيكم
الناس هنا كويسين جدا في نظري شيفاهم بيكونوا حياه من صنع اديهم او بيجهزوا ومعظمهم راضي
والشنطة ان شاء الله السنادي واقع وحقيقة حلمنا بيها طول السنه دعواتك وتبرعاتك

الخيط الرفيع said...

حازم سويلم
الله يسلمك دنيا ودين
ههههههههه
انا شيفا كدا بردوالو التأخير هيكون بأخبار حلوة يبقي نتأخر علي طول
شكرا علي وجودك

الخيط الرفيع said...

rommantic

شكرا علي الكلام الجميل دا والحمد لله ان المدونة عجبتك وان شاء الله يكون في تواصل دائم

الخيط الرفيع said...

رئيسة حزب الاحلام
الله يخليكي قمر ايه بس امال لو ماكناش اتقابلنا
هههههههههههههه
تسلميلي انا اللي اتشرفت جدا بمعرفتك وبمعرفة اللي هتموت حماتها
سلميلي علي الكل يوم التبرع بالدم وحاولي تقوليلي علي الميعاد ممكن احاول اكون معاكم

الخيط الرفيع said...

اريج السمر
الله يبارك فيكي ويارب دايما نبارك لبعض علي حاجات حلوة بتحصل معانا
وشكرا علي وجودك
تسلميلي

الخيط الرفيع said...

ممكن
اولا شكرا علي دعمك وسؤالك وودك
يا اخ أشعر بوجوده فعلا

الله يسلمك ويارب ما أغيب تاني لاني بيفوتني التواصل مع ناس اتعلمت منهم كتير منهم طبعا سيادت شخصكم المصون

دعواتك كل ما الواحد بيححق حاجة حلم بيها بيلاقي الحلم بيقودوا لحلم اخر
وكل مرحلة بتنتهي بعدها بتكون في مرحلة محتاجة اصرار اكتر وقوة وشجاعة واتخاذ قرار سريع بلا تسرع

ياااااااااااااااارب

شكرا جزيلا

الخيط الرفيع said...

فاتيما
بجد انت حد وقفت ادامه قوي ومن أول الناس اللي رجعت أفعكش بين كلامهم لاني بدموع بسيطة منك وكلمتين حسيت بمر انتي عايشه فيه اد اية كنتي في نظري قوية بالرغم من ان مشكلاتك تضعف وتسكر الجبال
اتأملت فيكي قوي وفي حياتك
بجد ما تزعليش اني بتكلم بصراحة
حسيتك قبل ما أقوم سقيتيني جرعة من الحذر و كسرتي شبح الخوف من بعض الحاجات جوايا باحساس كله بيعدي دووووووووووسي

اد ايه كنتي حنينه بالرغم من انك اتحرمتي من حنان الانسان علي اخوه في الانسانية
بصي يا ماما زي ما قولتي اندهلك انت جميلة قوي ويارب أشوف يوسف في حضنك قريب
وكملي الحياه بعقلك شويه وحاولي تخرجي من اللي حصل وتكوني حياة وترسمي وتلوني فيها بمزاج افلام الابيض وأسود
هههههههههههههههه
اسفة علي اللي فات لو في حاجة زعلتك
بس بجد شكرا
وكنت مبسوطة جدا معاكم سلميلي علي كلهم

الخيط الرفيع said...

مؤمنه حبيبتي
انا مبسوطة قوي ان التواصلبينا مستمر بالشكل الجميل دا
ومتعرفيش مقدار سعادتي لاني فتحتلك سكة الكتابة في موضوع دا شئ جميل بس ابقي وري الموضوع لمهلمتك يا جميلتي

وفعلا الحمد لله يارب دائما نستمتع بنعمة علينا كل سنه وانتي طيبه رمضان قرب

الخيط الرفيع said...

سبهلله يعني الهندسة
والمشروعات الجامدة
هههههههههه
ازيك يا اللي فهمتي غلط بقي انا هادية ورقيقة تسلمي بس انا عادتا في اول لقاء احب اخد الكرسي بتاعي ورا شوية لحد ما اشوف واتعرف بعدين ادخل في الدايرة بس كنتم مختلفين قوي عن النماذج اللي حواليا حتي المشكلات اللي نقشناها ممكن تكون مفردات مناقشاتي في المرحة الجاية البيت والحما والاولات وانك تزبطي امورك علي شخصين مش انتي وبس وغير المشكلات الاخري
بجد شكرا لاني روحت عندي كلام كتير ليا بسبب تجاربكم جميعا او بسبب شخصيتكم
بجد كان وقت رائع

الخيط الرفيع said...

اخونا الجميل
اسفة فعلا علي التأخير

انا الحمد لله بخير
دعواتك
وشكرا جزيلا
تسلم

Wish I were a Butterfly ... said...

I was on Rama's blog now... and while I was reading the post I found a new comment from u at her blog :)

fre7t awi 3ashan e7na ma3 ba3d fe nafs elmakan w e7na msh 3arfeen w mesh mettef2een :)

Miss u a lot, honey.
Sorry I'm writing in English.... enti 3arfa ba2a

الخيط الرفيع said...

ياااااااااااااااا
اية دا
هههههههههههه
مش عارفة اقولك اية انا مبسوطة انك مبسوطة دا اولا واهم حاجة
اما حكايت الكعبلة في بعض كل شوية ممتعة قوي
وغريبة حبتين
علي العموم تسلم لنا راما ويخليها بلوجها دائما يلم شملنا
لو ينفع تنكلم انا اون لاين طول اليوم
وحشتيني قوي سلمي علي طنت وكل نجوم عيلتكم
ادعيلي قوي انا

..............

momken said...

فين الجديد يا استاذه

لعل المانع خير

تحياتى

Mona Shereif said...

مبروك يا قلبى وعقبالى انا كمان يارب لاحسن الكوابيس على ودنه
وحشتينى

Wish I were a Butterfly ... said...

سلام عليكم

إزيك؟؟؟
وحشتيني
فينك؟ و ليه مش كتبتي تاني؟؟؟
لعل المانع خير

على فكرة انت ليكي تاج عندي بس مش كنت بلغتك :$ أتمنى تجاوبيه قريب عشان عايزة أعرفك أكتر
:p

يللا اظهري على الشاشة بأة :). بحبك أوي

رينـــــــــــا said...

حمد الله على السلامه
والف مبروك النجاح
ان الله لا يضيع اجر من احسن عملا

وكلامك عن العبدة حلو اوى بجد
تسلم ايدك

مؤمنه said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حبيبتى فى الله
اين جديدك واين مرورك على مدونتى الذى يسعدنى كثيرا
حبيبتى فى الله اين انتى مفتقداكى جدا
دومتى بخير
وعل المانع خير
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

momken said...

اين انت؟

تحياتى

الخيط الرفيع said...

ممكن اولا ازيك منورني دائما
انا متأخرة كدهوا علي طول اسفة
والجديد قريب قوي

الخيط الرفيع said...

فراشتي الرقيقة
انا اللي بحبك
وبحب فكرة أننا اصحاب
وبحب كل حاجة عملناها وهنعملها مع بعض
ربنا يكرمك يا توته
هههههههههههههههه
انا والله مشغول وانت عارفة اني بحاول ادي الناس اللي هنا وقتي لاني قربت أحرمهم مني تاني
وكمان بحاول اعمل حاجات كنت بطلتها
وبفكر كمان كتير في حاجات كتير قوي
بس اطمئني عليا ودعواتك

الخيط الرفيع said...

تسلمي رينا
والله انا سعيدة انك هنا عندي لانك ماجيتيش من زمان
الله يبارك فيكي ويارب نكون ممن يحسنون العمل يارب
كلامي عن العبادة كانت شخبطة اثناء المذاكرة

الخيط الرفيع said...

Sometimes
ياااااااااااااه والله وحشتيني كتيييييييييير
شكرا علي تليفونك
وبلغني انك بديتي تتفاعلي مع شنطة رمضان
ربنا يبارك في لمتنا الروحية لان الاجساد كل مدي ما بتتباعد اكتر

الخيط الرفيع said...

مؤمنة
والله وحشتيني كتير
قريب هكتب ان شاء
لا تنسيني اختي الحبيبة من صالح دعائك قمري
ربنا يديم سؤلاتك

الخيط الرفيع said...

ممكن
تمام يا فندم والله
والله أنا مكسوفة خالص
من الغطسااان
هههههههه
وشاطرة بس اقعد اقولك اعتزلت واختفيت
مش ابص علي نفسي الاول
عالم غريبة قوي
يلا عليك الاستحمال

momken said...

طااااايب

تحياتى

الخيط الرفيع said...

يا ممكن انتي لسه هنا البوست نزل
يارب يوصل اللي عاوزة اوصلة

ابوعدي للتسوق said...

شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة كشف تسربات المياة بالدمام
شركة تنظيف مجالس بالدمام