Thursday, May 15, 2008

بنوتي الطعمة



!قبل اي كلام عبروا البلوج التاني لو سمحتم مهم قوي رأيكم!

بنوتي الطعمه قربتي تيجي بألف سلامة

يا بنت أخويا وأختي أبوكي : أعرفك علية هو أبوكي باعتبار ما سيكون

وابن خالتي وأخويا وحبيبي باعتبار ما كان وسيكون

في الفسح مش بطال ....... ما أنا أصلي يا سوووولي مجربة

كانت تخلص امتحاناتي يشتري الشيكولاته والشيبسي والايس كريم ويجرجرني في إيد وشنطة

هدومي في ايد وعلي حضن جدتك يحدفني

شكلي شجعتك تتولدي........ اه اسفه نسيت انك ما تعرفيش يعني إيه

شيكولاته وشيبسي وأيس كريم دي الحاجات اللي إن شاء الله

هيخلص عليها مصروفك

الخلاصة أبوكي مش هتعرفيله هزار من جد

بس يا خوفي يخنق عليكي زي بعض الآبهات اللي بابايا مش منهم

اه نسيت أقولك بابايا هو عمو أحمد

اللي غالبا هيحطلك تمر في بقك ويدن بصوت حنين في ودنك أول ما تتولدي

حسسي بقي بإنك عارفاة وابقي افتكري الجمايل يا هانم

عمو أحمد قبل ما أنسي متجوز من واحدة بتحب أبوكي واخواتة

اللي هما أعمامك أكتر من أي حاجة في دنيتها

ودا مش بيخليني أغير مطلقا هههههههه

بس بصراحة عندها حق

وغالبا هي اول واحدة هتشيلك بعد الدكتور لان تيتا خوافة حبتين

بس حنان واحتواء الدنيا فيها هتحبيها قوي وهتدلعك قوي

بس حاسبي مش أكتر من أبوكي دلوعة ماما

هبقي أحكيلك نوادر عنهم توقعك من الضحك

ليكي أعمام وعمات كتير تعالي أنتي بس وأنا هبقي أعرفك عليهم

أنا من عماتك بس هتقوليلي يا خالتو

عشان أنا بحب مامتك أكتر من باباكي

من أول دخولها العيلة وهي أختي وحبيبتي وصديقتي

علي فكرة أنا أول واحدة شفتها في العيلة

رحت مع بابي وتيتا وجدو في زيارة التعارف

كنت مبسوطة قوي لما طلبوا مني إني أروح معاهم

لان أبوكي حد عزيز وغالي علي قلبي

وأنه يلاقيني جامبه في موقف زي دا

حاجة تسعدني جدا

مامي بقي يا سوووولي حكاية

زوقها في اختيار كل حاجة عالي قوي وكمان أكلها تحفة

ودودة قوي ولطيفة وطبعية وحنونه

بدخل بيتكم وكأني في مملكة خاصة بيا وهي اللي عملت دا

من أول مرة زرتكم فيها

براحة يا سلمي علي ماما أنا هموت من القلق عليها بسببك

اتولدي بقي وخلصينا وماتقلقيش من التضخم الاقتصادي كل مشكلة وليها حل

كنت لسه معاها علي التليفون من شوية


ايوة اللي انتي ندهتلها ترد عليه يالماحه

وشكتلي منك

شكلي هحبك قوي يا قردة

مشتاقة ألعبك وأغيرلك كل شوية فستان

وأنيمك في حضني وألعب في شعرك

وأذوقك البيتزا الجهنمية بتاعتي

وأنزلك البحر ومنتظرة كمان تعليقك علي البوست

هسمحلك بفرصة خمستاشر سنه بس

ودا علي ما تعرفي تفكي طلاسم الحروف والمعاني

اشتقت ليكي يا بنت اخويا و أختي وبنتي

18 comments:

روح said...

هيييييييييييييييييييييييييييييي
انا اول تعلييييييييييق ياجدعااااااان
يابختك ياخيطي الجميل هتبقي عمة
نفسي انا بقي اكون عمه
ربنا يقوم مرات اخوكي بالسلامة
وتكون سلمي من الذرية الصالحة
وادعيلي ربنا يكرم اخويا
بالذرية الصالحة
وربنا يجمعكم علي الحب والفرح دايما
اللهم امين

قلب ينبض لله said...

ايه يارفيدة القمر دا

انتي وسلمي الصغيرة طبعا
انا كنت بقرا البوست ومتنحه
أصل طريقته جديدة وبصراحه كان باين اوي اوي حبك ل سولي

وكمان بان حاجه جديدة في شخصيتك ما كنتش اعرفها انك لذيذه ومرحه:(

ربنا يباركلكوا فيها يارب
انا لسه ها ازور البلوج التاني اصل انا بمتحن اليومين دول وبدخل النت تخاطيف

سلام ياقمر

jejemam55@gmail.co said...

ربنا يقومها بالسلامه
ويرزقك الذريه الصالحه

بس متستعجليش .....هما مش بيبقوا عسسيييل اول ما يتولدوا
.....
ولو بتحبى مامتها صحيح
ابقى روحى سليها وهى سهرانا بيها طول الليل
....


تحياتى ليكى ولسلمى ومامتها

WhItE HeArT said...

حاولت افهم مش عارف مخي وقف وله ايه

مشيت وجيت تاني برضه مفهمتش
نمت وصحيت قريت والحمد لله فهمت ان الخلاصه ان حضرتك هتبقي عمه بعد مساعدة
ro7

مكتشفتهاش لوحدي يعني

هههههههههههههههه

ازيك عامله ايه

المدونة التانية برضه بدخل مش بفهم حاجة بحسها ألغاز مش عارف اقول يمكن فارق السن عامل مشاكل وله حاجة اروح اقرى لناس تانية عندهم نفس فارق السن افهم

والله انا مخي كويس يعني ده انا بقيت بفهم من الدكاترة في الكلية تصوري دي ولسه مش قادر افهم منك

اه بالمناسبة اديها فرصة 19 سنة يمكن يكون حظها احسن من حظي وتقدر تفك الطلاسم دي فعلا

هههههههههه

سهلي الكلمات بأه وارحميني

ألف ألف مبرووووووك

الخيط الرفيع said...

روح
ايوة هيييييييي
انتي اول تعليق
يا بختي طبعا انا كنت خاله علي فكرة قبل كدا
احساس تحفة
بنت خالتي وبنات خالي كلهم عندهم ولاد
بس دا اول قريب او اخ ولد يكون له ولاد
انا كنت فكراها مش هتفرق بس كونك عمتو حاجة وكونك خالتوا حاجة تانية بردوا
عقال يارب كل اللي هيخلفوا ولاد يقولولي يا عمتو
بس نجوزهم احنا بس الاول
خلصنا من 2 ولسه الباقي يا مسهل
بس ابن خالتي دا تحديدا طلع عيني دورتلة سنين
والحمد لله اخيرا
ربنا يكرمة ويبارك له ويتتم ليهم وصولها علي خير

اللهم امين

الخيط الرفيع said...

رضوي حبيبتي بتمتحني
ربنا معاكي هدعيلك كتير طبعا
وانتي كمان ادعيلي
وطبعا بموت فيها من قبل حتي ما اشوفها ومستنياها بفارغ الصبر
ربنا يضمها لحضني بالف سلامة

هستني زيارتك
بالنسبة لاني مرحة
هههههههههههههه
يارب نتقابل ونعرف بعض بشكل احسن كان في فكرة سوسه بيني وبين واحدة صاحبتك اننا نجمع البنات البلوجتية اللي ارتبطنا بيهم بعد امتحاناتي
في الساقية او اي حته
تفاريح وكنتي طبعا من اوائل الناس اللي جت في تفكيرنا
خلصي امتحانات وقولي

الخيط الرفيع said...

من القلب
انا اصلا بكون سورري يعني عندي حالة ارف من الاطفال اول ما يتولدم
افتكر بس طفلين قدرت اقرب منهم وابوسهم اول يوم ليهم في الحياة
اخويا حبيب قلبي الصغيور يوسف
وابن بنت خالتي اسمة احمد


لكن شيل وتسكيت وكلام فاضي من دا بج نووووووووووووو
والله لو ولادي حتي لازم قبل ما اجبهم اجيب اللي يسكتهم

ولو ما لقيت هحاول اوصلهم بطريقة او بأخري ان التعبير عن نفسهم بالبكاء مرفوض يفتكسوا وسيله تانية لحد ما يعرفوا يتكلموا
هنهزر ولا ايه

انا سيبتلك الميل بتاعي في كومنت البوست اللي فات
منوراني

الخيط الرفيع said...

نعم ياويت
نم يافندم
نعم يا مهندس
يا بتاع المدارس

مش فاهمة لية مش فاهم
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!
بس ما علينا سمحووووووووه عندة امتحانات
وتسلم اولا ان زغم من ضيق وقتك بتيجي تنورني وتسعدني


بس هيا المشكلة كلها فارق السن

بس والله انا بكتب وبعدين بتفرج علي اللي عملته وكأنه لاول مرة زيكوا بالضبط
وكتيير جدا بستغرب وبحاول افهم بعض التركات
لكن نا ولازم استحملني

انا بطمن عليك من شيري علي طول
وعلي فكرة انا وهو شيفين ان طريقتك في الكتابه بتعلي قوي
ربنا يوفقك ويكرمك وييسر ليك اموك
سلامي لشريين
وبجد منورني
واسفة لتقصيري مع بلوجكم الجامد وبيجمد

رئيس جمهوريه نفسى said...

ربنا يجيبها ليكم بالسلامه يارب وتتربى فى عزكم انا عم وخال وعارف فرحه اللحظات دى

الخيط الرفيع said...

فخامة الرئيس
ادام الله بقائك سالم معافي من كل سوء
حقيقي بتسعدني بوجودك
ربنا يبارك ليك فيهم ويجعلهم قرة عين للعيلة كلها
اميييييييييييين

هي فعلا فرحة ربنا يكملها علي خير
ويبارك لنا في سلامة وتبقي مدونه محترفة بعد خمستاشر سنه
:)

Anonymous said...

ربنا يخليها ليكم
والله الزمن بيكبرنا بقينا عمات

قلب ينبض لله said...

مش ممكن يارفيدة توارد الخواطر دا

اصل انا قولت لأيات اني نفسي اقابل الناس اللي عندي في البلوج خصوصا رفيدة وهبه بجد بجد نفسي اقابلكوا اصل بحبكوا اوي اوي وبتكلم عنكوا كتير بالخير طبعا:)


ربنا يوفقك في امتحاناتك ويوفق كل اللي بيمتحنوا يارب

سلام ياقمر

momken said...

ربنا يزيد المسلمين

تحياتى

الخيط الرفيع said...

مواطن زهقان ازيك
اخبارك ايه يارب تكون تمام وفي اسعد الاحوال
هيا الحمد لله وصلت النونه سالمة لمعركة الحياة امبارح
امووووووووووووووووورة قوي

الخيط الرفيع said...

رضوي بجد فعلا
توارد خواطر
اية من القلب صح
ربنا يسر الامور ونشوفك علي خير يا ممتحنه
ربنا معاكي

الخيط الرفيع said...

ممكن اهلا بيك واسفة علي الغياب انا بتابع بس في وقت الفراغ اللي بين الشغل والمذاكرة
بس موضوعك الجديد جامد وصورة الباذنجانات عسولة جدا
هي جت الحمد لله وصلت سالمة لمعركة الحياة امبارح العصر
بس يارب ما تكونش عدد وخلاص يبقي الموضوع اكبر من كدا

ثورة said...

هيه البت دي مالها مفعصه كده ؟
هههههههههه
وبعدين هي عرفت منين ان فيه أزمة تضخم
ياخرابي ع البلد اللى مفيش فيها خبر يستخبي أبدا
انا هعرف مين سرب الخبر وأعرضه للمساءلة القانونية

لما بعد أفكر مع نفسي كده
بقول لنفسي
المفروض نعمل للآباء اختبار نفسي ولرؤساء الدول كمان
زي اللى بيتعمل للمدرسين في الدول المتقدمة
ولو كان عندهم مرض نفسي مبيتعينوش غير بعد العلاج

ورؤساء الدول اللى يكونوا مرضى نسيبهم عشان يجيلنا واحد زي هتلر كده يرم عضمنا
أما الاباء بأه اللى عندهم مرض نفسي
ناخد ولادهم ونوديهم الملجأ وندخل الآباء المستشفى
عشان الولاد يطلعوا ولاد شوارع
والآباء يخرجوا مرضى أكتر من الأول

ههههههههه

لأ مفيش حاجه
كبري دماغك

حاجــ عيال ــات said...

أنا مستعده أشتغل بيبي ستر للجميلة اللي هتيجي يالا افتكري الجمايل دي
وعل فكرة انا هعمل لك تخفيض بس الساعه بــ 100يورو
وان شالله ماحد حوش